Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Sy plugga sy plugga sy plugga sy plugga...

Direktlänk 0 Kommentarer
När Sara hade flyttat hemifrån och varit "borta" ett tag kom hon hem och ville ha broderigarn!?! Kul tänkte jag och laddade henne med så mycket jag kunde och tänkte inte mer på det. Efter ytterligare ett tag kom hon hem med de mest oväntade alster som exempelvis denna "ora et labora". Hon hade även broderat budskap på gamla dukar och löpare, helfräcka grejer. Budskapet "Bed och arbeta" hade hon hittat i ett soldattorp från 1700-talet, varför hon sen satt upp det hos sin oreligiösa mamma vet jag inte riktigt men broderiet är häftigt i all sin spretighet med olika gröna nyanser.
Nu tycker jag att den passar bättre över hennes skrivbord med drivor av psykologiböcker och överst nästa broderiprojekt, nödutgång på aidaväv.
Lycka till med dina studier, härligt att du klan kan känna broderiets läkande kraft för en stressad själ. Jag hoppas verkligen att du kan hålla en lämplig mix av att  "Sy plugga sy plugga sy plugga sy plugga..."
Lycka till med allt!
Ps I morgon, torsdag, lovar jag att jag ska lära mig att trä sachikomaskinen så att du kan få roa dig med fler färger än den medföljande lila. Ds
« Äldre Start Nyare »