Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Produktivitet!

Direktlänk 0 Kommentarer
I dag slog det mig hur produktiv jag blir av att Inte resa iväg en helg!
Efter sy mässan blev jag superpepp och ville sätta igång att göra allt det där jag aldrig gör men går runt och tänker på. SMHI berättade för mig att det skulle bli 10 grader och solsken i lördags så jag hoppade upp och tänkte nu jävlar ska jag stå på Esplanaden och sälja allt jag inte vill ta med mig i flytten! det blev inte 10 grader och sol, det blev 4 grader och dimma... Men trots kylan lyckades jag sälja nästan allt jag hade med mig! För pengarna gick jag runt och tittade på och köpte fina udda porslinstallrikar och av dom blev det ett kakfat. Stommen köpte jag på sy mässan. det är så roligt med den stommen för man kan ha en massa fat som är borrade och så kan man byta runt som man vill och känner, har man mycket kakor kan man sätta dit fyra våningar och stora tallrikar, små chokladpraliner passar bra på mittenfatet i denna sammansättning.
När jag kom hem från esplanaden i lördags så var jag otroligt sömnig, så jag sov en stund och medan jag sov så formades en längtan att få göra något av de där gamla tavelramarna som jag hittade i Farmors hus när hon flyttade. De är gjorda av min faster Elenor som har tagit virke från en gammal lada nära vår sommarstuga i Västerbottens djupaste skogar. Jag hade ingen aning om vilket tyg jag skulle ha i den men rotade runt bland mina struvbitar en stund innan jag insåg att jag ju kan ta av det fina tyget som annars bara ligger och samlar damm, lika bra att använda det! Egentligen var både spetsen och tyget tänkt till min balklänning men efter ett antal överläggningar så blev båda bort ransonerade. men dom blev ju jättefina tillsammans som örhänges hållare! Äntligen kanske jag kan hålla rätt på mina örhängen!
Nu är det bara lägenheten som saknas, sen är jag fit for fight att inreda och dekorera. Gud så kul det ska bli!
« Äldre Start Nyare »