Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

jag syr, mamma har lärt mig att sy

Direktlänk 0 Kommentarer
den bästa tiden i ateljen är den här, när man vid halv 5- 5 tiden verkligen borde gå hem efter en tråkig dag med näsan i en tung engelsk bok som heter "cognitive psychology" men man stannar kvar för att... sy lite. Spotify åker på.

Exakt en sån dag var det idag.

Igår var jag på lundakarnevalens skrädderi, som jag är med i och som precis har dragit igång, och vår första uppgift var att göra en väst att ha på sig i skrädderisammanhang, och om jag inte hade varit själv här hade jag kunnat fota och visa hur min ser ut men den bilden får bli till någon annan dag.

IALLAFALL mamma har gått hem för att hon skulle plantera en brevlåda eller vad det var och så sitter jag kvar och funderar på hur jag ska dekorera västen... och då ser jag den, den spinter nya.... Sashikomaskinen från japan. hoho hihi hoho
« Äldre Start Nyare »