Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Sätergläntan

Direktlänk 0 Kommentarer
I helgen har jag varit i Sverige, dvs ovanför Hallandsåsen. Först var jag i Uppsala och träffade mina kompisar från Thailandsutbytet Åsa, Jonas, Johannes, Sandra och Sheryl. Alltid lika kul att ses, synd bara att de måste bo så långt borta!

Sen i måndags tog jag tåget mot Dalarna, Insjön och Sätergläntan för öppet hus! Jag har liksom hört talas om Sätergläntan sen jag var fem år gammal men aldrig haft vägarna förbi förens nu! Jag funderar på att söka till vävlinjen till nästa år. Det är så konstigt när man har fantiserat om en plats länge och sen får se den i verkligheten. Jag har alltid fått höra att sätergläntan ligger aslångt bort, sådär långt att det nästan inte är möjligt att ta sig dit, och så kanske det känns om man bor däruppe och inte har bil. Men det är bara tre kilometer ner till Insjön och därifrån går tåg. När jag skulle hem till Lund igen tog jag tåget vid 7 tiden på kvällen och rullade in med nattåget på lund c klockan 06.04 på morgonen - rätt smidigt! Problemet är nog att det blir dyrt, min biljett gick på 7-800 spänn enkel resa och jag bokade den långt i förväg.

Tyvärr verkar dom ha en del problem på skolan, men med lite tur kanske det kan ordna upp sig tills i höst, eller iallafall lugna ner sig lite. Jag har iallafall bestämt mig för att söka, så får vi se vad som händer!
« Äldre Start Nyare »