Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Sista gången med gänget.

Direktlänk 0 Kommentarer
I tisdags var det sista gången med slöjdklubben på Barbacka i Kristianstad, sista gången för terminen för barnen och förmodligen sista terminen för mig eftersom jag (förhoppningsvis) inte kommer vara kvar i Lund i höst... Det har varit snor-roligt att hänga med kidsen och se deras utveckling under året som varit. Jag har också lärt mig supermycket, speciellt av att jobba med Mi som på många sätt är min totala motsats (planerad med koll på läget that is)
(men om jag ska va ärlig, ska det ska bli lite, lite skönt att slippa åka till kristianstad varje vecka, för det är långt!)

Som sig bör när det är sista gången för terminen så hade vi vernisage för föräldrar och andra intresserade. Den här terminen har vi till skillnad från förra jobbat med ett par större projekt istället för ett nytt varje gång. Vi har inspirerats av Skånska Yllebroderier och resultatet ser ni på bilderna. Linnea gjorde ett härligt Linnea-snår och Alexander broderade kaxigt "the only master is me". ("Hämnd ljuva hämnd" gjorde en av deras tramsigare handledare, på tal om "Bed och arbeta") Jag hade velat lägga ut bilder på den härliga gruppen men jag tänker att det inte är internet-etikett att göra det.

Sen har vi täljt med inspiration från skogen! Mi hade varit ute och klippt ner en massa pinnar som fick bli fantasifigurer! Maria har gjort den här gubben som fått en cape av stentvättad filt.

 Jag önskar vi hade vetat om Maria Westerbergs bok "vildhjärta" innan vi drog igång projektet, för OMG den/hon är helt otrolig, man blir så himla inspirerad. http://ingur.com/vildhjarta/bilder1.shtml

Har ni inte sett den, köp eller låna den NU!
« Äldre Start Nyare »