Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Ljungby, yes, så här ska de se ut!

Direktlänk 0 Kommentarer
Hejhej, förra veckan var jag med om en verkligt härlig upplevelse. Skolorna i Ljungby storsatsar på datorer Jag var ditbjuden för att hålla workshops och visa hur Slöjdlexikonet kan användas i undervisningen när alla elever har egna datorer och är uppkopplade mot det trådlösa nätet. Torsdagen var jag hos Charlotte och Emmy på Kungshögsskolan och på fredagen var jag hos Vanja och Patrik på Åbyskolan. På torsdagskvällen hade textillärarna i kommunen "gått man ur huse" alla 19 kom och lyssnade på ett föredrag om 
Slöjd + dator = sant. Sen slöjdade vi loss och testade några modeller ur slöjdlexikonets Sy-del. Stort tack till alla er som jag fick träffa i Ljungby och lycka till med er fina ITsatsning.
Filmerna i Slöjdlexikonet visar lika lugnt och tydligt varje gång. Det är bara att repetera tills man förstår.

Alla hade sina datorer med sig så vi fick fuska lite med abonnemanget som just nu bara tillåter 4 användare åt gången. Vi är på väg att lösa detta trevliga "problem".

Charlotte behövs för att kunna berömma och diskutera med eleverna.

Gissa vilken "färg" jag föredrar?

Lillväskan passar fint i glansigt leopardtyg, klicka på bilden så blir den större.

Fullt hus i Åbyskolan på fortbildningskvällen. Sara, Vanja och Charlotte har samlats kring datorn.

Även gymnasielärarna kom, kul!

Hela klass 6 sydde supportersitsar i Sy fleece, några hann till och med brodera på några hjärtstygn.

Thea o Joakim var snabbt klara med sina Lillväskor. Joakim var lite extra motiverad eftersom att han ska ut och resa och behövde en säker förvaring till passet


« Äldre Start Nyare »