Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Ljuvliga fågelholkar!

Direktlänk 1 Kommentarer
Jag såg den fladdra förbi i en tidning nånstans, och blev alldeles förälskad. Men var? Och vem har gjort den?

Som tur är dök den upp igen, i senaste nummret av Hemslöjd (nr 4, 2011):  Fågelholken virkade av jute. Design Louise Björkander.

I artikeln "Hjälp en holkhäckare" av Gunnar Jepsson & Mats Olsson i samma nummer får vi rådet att sätta upp våra nya fågelholkar redan nu på hösten, så fåglarna kan använda dem som övernattningsplats under vintern. Med artikeln följer ritningar för holk till Tornseglare och Trädkrypare.

Så börja snickra. Eller virka. På fågelhus inför vintern.

  1 Kommentarer :

Anonym skrev 24 augusti 2011 kl. 12:32

åh vad sött! Sånt måste jag göra, dock kan jag tänka mig att en fågelholk i garn blir lite äcklig om den inte är under tak när det regnar, synd att jag inte har någon lada att sätta den i...

« Äldre Start Nyare »