Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Nytt i Slöjdlexikon!

Direktlänk 0 Kommentarer
QR-koder är kul! De dyker upp på allt fler ställen i de mest olika sammanhang. De innehåller all möjlig information och scannas och avläses med smarphones. 




Allra roligast med QR-koder är att man kan brodera dem! Broderas de med korsstygn går de att scanna och läsa av. Vi har testat ett tag, kolla här på bloggen. Själv hade jag jättekul när jag broderade hemligheten som skulle avslöjas: när det var dags fick mina nära och kära scanna koden på min skjorta. Det stod ”Jag är gravid”. En QR-kod som väckte reaktioner!


 
Nu finns det beskrivet i Slöjdlexikon hur man gör för att brodera sin egen QR-kod! Samtidigt har vi uppdaterat Broderimaterial med Aidaväv och Stramalj. Två sorters vävar som är bra om man vill brodera korsstygn och QR-koder.

Moulinégarn är vackert att brodera QR-koder med, i en ny film visas hur man gör för att hanterar det på bästa sätt.


Har du inte redan Slöjdlexikon så finns det att beställa här: http://www.slojd.nu/lexikon/order
« Äldre Start Nyare »