Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Slöjdbiennalen 2012 + Höstmöte i Skellefteå

Direktlänk 0 Kommentarer

En sån härligt slöjdefull vecka!

Först Slöjdbiennalen i Linköping, direkt upp till Skellefteå och Lärarförbundets Höstmöte och sen hem till Lund och mina elever på Hubertusgården!

Eftersom att det är så mycket lättare att lägga upp bilder från evenemangen på Facebook så lägger jag dem där. Alla kan se min sida, även om du inte har ett konto.
Inger Möller Degerfält  klicka bara på Stäng i dialogrutan som kommer upp.

Slöjdbiennalen lever, alla som trodde något annat kan glömma det. Tack vare årets Biennalgeneral Daniel Nilsson har Biennalen fått mersmak. Han hade samlat alla lärosätena och gjort ett program med intressanta föredrag. Idéutställare, hantverkare och företagsutställare ramade in det hela och jag tror och hoppas att alla som var där var nöjda. Givetvis så är ett så här stort evernemang resultat av många människors verk men Daniel har verkligen förmågan att entusiasmera och få alla att hjälpas åt.

Höstmötet i Skellefteå är en årligen förekommande aktivitet som Lärarförbundet ordnar. Föredragshållare bjud in och Företagsutställare fyller Folketshus under några timmar. Alla bjud på god soppa med bröd. Så trevligt! Verkligen något att ta efter för fler kommuner ute i landet.
Bilder kommer på facebook... jag vill bara passa på att tacka alla er som kom till mitt föredrag,
Slöjd + Dator = Sant!



Hubertusgården. Från och med denna termin undervisar jag på den lilla skola som ligger granne med Slojd.nu. Det är fredagar som gäller, veckans höjdpunkt. Jag har så trevliga elevern och känner mig redan hemma på skolan.


 
« Äldre Start Nyare »