Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Påtring, på väg in i Slöjdlexikon

Direktlänk 0 Kommentarer


Det var meningen att vi skulle publicera filmerna som visar hur man använder en Påtring i Söljdlexikon under februari. Men Mi refuserade och sa ”- det är ju inte klart ännu”. Samtidigt hade hon massor av idéer om hur det skulle se ut. Jag åkte med andra ord på bakläxa och det är bra. Mis idé om hur det ska publiceras är kanon men jag är faktiskt inte klar. Det är som det brukar, man börjar lite försiktigt med någonting och sen snöar man in fullständigt! 

Från början tyckte jag att det där med påtring var lite banalt, men Swelogent sa att de sålde så många. De tyckte att det skulle vara bra om det fanns en film i Slöjdlexikon. Instruktionerna som följer med ringarna är inte helt lättolkade så jag satte igång att filma...
De första filmerna ligger nu på Youtube och väntar på att resten ska bli klara. Håll till godo där så länge och varmt välkomna med synpunkter och önskemål.


Här är vår nya kanal på youtube

Senaste alstret är en påtad vas, gjord av ett härligt spagettigarn ( t-skirt klippt i remsor går lika bra)






Esters mössa är påtat av ett häftigt garn som nästan är som "snöfluff", det var så tjockt så jag virade bara runt varannan peg. 

 
Garnerna kom från Nystat i Landskrona, tack för tipset Lollo!

« Äldre Start Nyare »